Jdi na obsah Jdi na menu
 


Mám kamaráda z Prahy, bývalého taxikáře, který jezdil s Volhou 24. Byl to můj sen. Jak šel čas, přestěhoval jsem se z paneláhového bytu do rodinného domku a mé koníčky dostaly novou dimenzi v novém prostoru. Koupil jsem si Gaz 69, dal ho dohromady a začal pokukovat po leštěnce - vozidlu důstojném pro mne, pro inženýra. Nakonec jsem podlehl synům a náhodě a koupil za pár šestek tuto Volhu 21 -Carevnu.

Dovezl jsem ji chudinku zuboženou, poskládanou z několika typových řad, rezavou, ale už bych neměnil. S oběma syny a partou kamarádů z dobrovolného hasičského sboru sousední vesnice jsme ji v zimě doslova vykopali ze sněhu a dovezli domů.

Jak praví původní Příručka pro údržbu a opravy - Volga je komfortní, hospodárný a velmi spolehlivý automobil střední třídy. Jeho  robustní konstrukce na velkých kolech, měkké čalounění a snadné ovládání dává řidiči možnost vychutnat si pohodlnou jízdu i na špatných vozovkách, o které ani v tuzemsku není nouze. Vyvine maximální rychlost 130 km/hod, ideální cestovní rychlostí je ale 70-75 km/hod při spotřebě 12-13 litrů/100 km.

Srdcem vozu je benzinový, vodou chlazený řadový čtyřválec OHV s vloženými válci, o obsahu 2.445ccm, s pořadím zapalování 1-2-4-3.  Rozdělovač je vybaven oktanovým korektorem. Kapalinou ovládaná spojka je suchá jednokotoučová, mírně poddimenzované brzdy jsou bubnové s kapalinovým ovládáním bez posilovače. Řízení je provedeno globoidním šnekem s dvojitou kladkou. Převodovka je třístupňová, přičemž druhý a třetí stupeň je synchronizován. Jednoduchá 12V elektroinstalace s ukostřeným mínus-pólem je dobíjena dynamem, jištěna třemi pojistkami a bimetalovým jističem pro světelný okruh. Kola přední jsou nezávisle zavěšena, zadní náprava je tuhá, pérování vpředu vinutými pružinami a vzadu půleliptickými pery, tlumiče u tohoto modelu pákové, pneu 6,70x15 . Karoserie celokovová, samonosná, pětimístná. Celková suchá váha vozu je 1.360 kg. Palubní deska je vybavena elektrickým zapalovačm a mechanickými hodinami s automatickým elektromagnetickým natahováním pružiny, je zde místo pro autorádio, ruční brzda má kontrolku zataženého stavu. Sedadla jsou - u tohoto modelu včetně řidičova - nedělená, s možností sklopení pro lůžkovou úpravu.

 

Náhledy fotografií ze složky Renovace vozu VolhaGAZ 21M - Carevna

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

nabídka

(Šnorbert Leoš, 24. 5. 2011 19:17)

Můj známý má starý zásoby disků na tuhle Carevnu.9 kusů 1sada MP 300 1sada MP500 1ks nevím.Kdybyste měl zájem napište na ledysnoba@seznam.cz Má i disky na L.Niva asi 14ks